Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium
ARTETEMATY
Warsztaty artystyczne dla małych i dużych miłośników muzyki, plastyki i ruchu. Uczestnicy rysują, malują, wyklejają, tańczą tak, jak czują i odbierają utwory muzyczne najbardziej znanych kompozytorów i z najsłynniejszych bajek.
Każde warsztaty są inne. Tematy zależą od pory roku, okoliczności, zbliżających się świąt, itp.
Zajęcia uatrakcyjniają muzycy, śpiewacy i tancerze Opery Bałtyckiej.
Drodzy Widzowie!
Bilet należy wykupić tylko dla dziecka.
Artetematy 11 maja 2025 - wydarzenie z tłumaczeniem na Polski Język Migowy
Każde warsztaty są inne. Tematy zależą od pory roku, okoliczności, zbliżających się świąt, itp.
Zajęcia uatrakcyjniają muzycy, śpiewacy i tancerze Opery Bałtyckiej.
Drodzy Widzowie!
Bilet należy wykupić tylko dla dziecka.
Artetematy 11 maja 2025 - wydarzenie z tłumaczeniem na Polski Język Migowy
CARMEN
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 7 czerwca 2025
Operowe arcydzieło grane na najważniejszych scenach operowych. Poruszająca opowieść o kobiecie, która w imię własnej wolności poświęciła wszystko. Wzruszająca historia miłości, brawurowa hiszpańska ekspresja i genialna muzyka Bizeta, którą nuci się jeszcze długo po wyjściu z teatru.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Paweł Szkotak
scenografia: Damian Styrna
kostiumy: Sylwester Krupiński
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 7 czerwca 2025
Spektakl z czytanym na żywo przez lektora opisem tego, co dzieje się na scenie. Audiodeskrypcji można wysłuchać za pośrednictwem specjalnego odbiornika zaopatrzonego w słuchawki. Ze względu na ograniczoną liczbę odbiorników skorzystanie z audiodeskrypcji jest możliwe po wcześniejszej rezerwacji odbiornika w Biurze Obsługi Widzów (tel. 58 350 06 15 lub e-mail: kasabiletowa@operabaltycka.pl).
Spacer sensoryczny to wprowadzenie do spektaklu, które pozwala poznać wystawiane dzieło i jego inscenizację doświadczając różnymi zmysłami poszczególnych jego elementów. Podczas spaceru działamy na różne zmysły – zapachu czy dotyku (można dotknąć kostiumu, elementów scenografii), ale również wykorzystujemy działanie poprzez ruch. Spacer rozpoczyna się godzinę przed spektaklem z audiodeskrypcją i trwa maksymalnie 30 minut.
Operowe arcydzieło grane na najważniejszych scenach operowych. Poruszająca opowieść o kobiecie, która w imię własnej wolności poświęciła wszystko. Wzruszająca historia miłości, brawurowa hiszpańska ekspresja i genialna muzyka Bizeta, którą nuci się jeszcze długo po wyjściu z teatru.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Paweł Szkotak
scenografia: Damian Styrna
kostiumy: Sylwester Krupiński
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 7 czerwca 2025
Spektakl z czytanym na żywo przez lektora opisem tego, co dzieje się na scenie. Audiodeskrypcji można wysłuchać za pośrednictwem specjalnego odbiornika zaopatrzonego w słuchawki. Ze względu na ograniczoną liczbę odbiorników skorzystanie z audiodeskrypcji jest możliwe po wcześniejszej rezerwacji odbiornika w Biurze Obsługi Widzów (tel. 58 350 06 15 lub e-mail: kasabiletowa@operabaltycka.pl).
Spacer sensoryczny to wprowadzenie do spektaklu, które pozwala poznać wystawiane dzieło i jego inscenizację doświadczając różnymi zmysłami poszczególnych jego elementów. Podczas spaceru działamy na różne zmysły – zapachu czy dotyku (można dotknąć kostiumu, elementów scenografii), ale również wykorzystujemy działanie poprzez ruch. Spacer rozpoczyna się godzinę przed spektaklem z audiodeskrypcją i trwa maksymalnie 30 minut.
CARMINA BURANA / SYMFONIA FANTASTYCZNA - BALET FORTUNA I FANTAZJA
Fortuna i Fantazja to wieczór baletowy, na który złożą się dwie choreografie. Pierwsza z nich powstanie do Carmina Burana Carla Orffa, druga do Symfonii fantastycznej Hectora Berlioza.
Carmina Burana Carla Orffa to kantata sceniczna oparta na średniowiecznym zbiorze pieśni o tym samym tytule. To jedno z najbardziej znanych dzieł wokalno-instrumentalnych XX wieku, z którego często inspirację czerpią współcześni kompozytorzy.
Symfonia fantastyczna jest najpopularniejszą kompozycją Berlioza. Napisana została w 1830 roku i miała stanowić manifest założeń artystycznych kompozytora. Szybko stała się też jednym z najważniejszych dzieł muzycznych wczesnego romantyzmu. W swoim dziele kompozytor zawarł opowieść nieszczęśliwej, nieodwzajemnionej miłości, której doświadczył.
OPERA CHAT – 20 maja 2025
Pół godziny przed spektaklem zapraszamy na prelekcję Jerzego Snakowskiego, który pokrótce zaprezentuje dzieło i wskaże możliwe ścieżki interpretacyjne, dzieląc się przy tym ciekawostkami i anegdotami związanymi z tytułem.
W przerwie na monitorach w foyer będzie można podejrzeć co podczas antraktu dzieje się za kulisami. A po spektaklu Jerzy Snakowski czekać będzie w foyer na tych, którzy będą chcieli na gorąco podzielić się swoimi refleksjami, emocjami czy wątpliwościami.
Wstęp na Opera Chat dla widzów posiadających bilet na spektakl 20 maja 2025.
Carmina Burana Carla Orffa to kantata sceniczna oparta na średniowiecznym zbiorze pieśni o tym samym tytule. To jedno z najbardziej znanych dzieł wokalno-instrumentalnych XX wieku, z którego często inspirację czerpią współcześni kompozytorzy.
Symfonia fantastyczna jest najpopularniejszą kompozycją Berlioza. Napisana została w 1830 roku i miała stanowić manifest założeń artystycznych kompozytora. Szybko stała się też jednym z najważniejszych dzieł muzycznych wczesnego romantyzmu. W swoim dziele kompozytor zawarł opowieść nieszczęśliwej, nieodwzajemnionej miłości, której doświadczył.
OPERA CHAT – 20 maja 2025
Pół godziny przed spektaklem zapraszamy na prelekcję Jerzego Snakowskiego, który pokrótce zaprezentuje dzieło i wskaże możliwe ścieżki interpretacyjne, dzieląc się przy tym ciekawostkami i anegdotami związanymi z tytułem.
W przerwie na monitorach w foyer będzie można podejrzeć co podczas antraktu dzieje się za kulisami. A po spektaklu Jerzy Snakowski czekać będzie w foyer na tych, którzy będą chcieli na gorąco podzielić się swoimi refleksjami, emocjami czy wątpliwościami.
Wstęp na Opera Chat dla widzów posiadających bilet na spektakl 20 maja 2025.
COPPELIA
Dzieło Delibesa powstało w XIX wieku i od samego początku cieszyło się dużą popularnością. Ówczesna publiczność doceniła nie tylko warstwy muzyczną i choreograficzną, ale również samo libretto, oparte na opowiadaniach E. T. A. Hoffmanna. Za literackim pierwowzorem Coppélia oddawała ówczesną fascynację techniką, ale też spirytyzmem i magnetyzmem. Współczesna wiedza o świecie pozwala nam te wątki traktować z większym dystansem, jednak sama fabuła baletu Delibesa pozostała interesująca.
Akcja Coppélii rozgrywa się w małym miasteczku, które w przygotowywanej przez Operę Bałtycką inscenizacji w warstwie wizualnej przywołuje na myśl obrazy Chagalla.
kierownictwo muzyczne: Luis Gorelik
choreografia: Johan Kobborg
scenografia i kostiumy: Hanna Wójcikowska-Szymczak
Akcja Coppélii rozgrywa się w małym miasteczku, które w przygotowywanej przez Operę Bałtycką inscenizacji w warstwie wizualnej przywołuje na myśl obrazy Chagalla.
kierownictwo muzyczne: Luis Gorelik
choreografia: Johan Kobborg
scenografia i kostiumy: Hanna Wójcikowska-Szymczak
DON KICHOT
"Don Kichot” to jeden z najsłynniejszych baletów klasycznych przepełniony humorem, niesamowitą energią i hiszpańskim temperamentem.
Spektakl urzeka stroną wizualną - barwnymi kostiumami, wspaniałą scenografią wzbogaconą o niesamowite multimedia. W efekcie otrzymujemy iście bajkową atmosferę.
Propozycja obowiązkowa dla miłośników baletu klasycznego. To jednak nie tylko baletowe pas, ale taniec z pewną dozą naturalności ruchu, gestu, tej specyficznej aury i witalności Południa. Taneczna opowieść pełna emocji.
kierownictwo muzyczne: Franck Chastrusse Colombier
choreografia: Izabela Sokołowska-Boulton, Wojciech Warszawski
scenografia: Damian Styrna
kostiumy: Hanna Wójcikowska-Szymczak
Spektakl urzeka stroną wizualną - barwnymi kostiumami, wspaniałą scenografią wzbogaconą o niesamowite multimedia. W efekcie otrzymujemy iście bajkową atmosferę.
Propozycja obowiązkowa dla miłośników baletu klasycznego. To jednak nie tylko baletowe pas, ale taniec z pewną dozą naturalności ruchu, gestu, tej specyficznej aury i witalności Południa. Taneczna opowieść pełna emocji.
kierownictwo muzyczne: Franck Chastrusse Colombier
choreografia: Izabela Sokołowska-Boulton, Wojciech Warszawski
scenografia: Damian Styrna
kostiumy: Hanna Wójcikowska-Szymczak
KARNAWAŁ ZWIERZĄT
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 25 kwietnia 2025
Świetna propozycja dla całych rodzin. Na spektakl mogą przyjść nawet najmłodsi, zaledwie kilkuletni, widzowie. Karnawał zwierząt to dobry tytuł na pierwsze zetknięcie dzieci ze spektaklem baletowym.
Karnawał zwierząt to cykl miniatur wykonywanych przez różne składy instrumentalistów. Utwór, określany przez kompozytora jako fantazja zoologiczna, miał powstać jako żart muzyczny. Początkowo wykonywany podczas prywatnych spotkań towarzyskich podobno bawił słuchaczy do łez. Camille Saint-Saëns odmawiał jednak zaprezentowania go szerszej publiczności, ostatecznie partytura Karnawału została wydana dopiero po śmierci kompozytora. Dzieło szybko zyskało ogromną popularność.
Spektakl w choreografii Katarzyny Kozielskiej przenosi widzów w fantastyczny świat zwierząt wykorzystując różne techniki tańca. Z muzyką i choreograficzną wizją świetnie współgrają scenografia i kostiumy Joanny Borkowskiej, której projekty opierają się na pewnej umowności – zwierzęta pozostają rozpoznawalne dla dzieci, choć nie są przedstawione w sposób dosłowny.
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 25 kwietnia 2025
Spektakl z czytanym na żywo przez lektora opisem tego, co dzieje się na scenie. Audiodeskrypcji można wysłuchać za pośrednictwem specjalnego odbiornika zaopatrzonego w słuchawki. Ze względu na ograniczoną liczbę odbiorników skorzystanie z audiodeskrypcji jest możliwe po wcześniejszej rezerwacji odbiornika w Biurze Obsługi Widzów (tel. 58 350 06 15 lub e-mail: kasabiletowa@operabaltycka.pl).
Spacer sensoryczny to wprowadzenie do spektaklu, które pozwala poznać wystawiane dzieło i jego inscenizację doświadczając różnymi zmysłami poszczególnych jego elementów. Podczas spaceru działamy na różne zmysły – zapachu czy dotyku (można dotknąć kostiumu, elementów scenografii), ale również wykorzystujemy działanie poprzez ruch. Spacer rozpoczyna się godzinę przed spektaklem z audiodeskrypcją i trwa maksymalnie 30 minut.
Świetna propozycja dla całych rodzin. Na spektakl mogą przyjść nawet najmłodsi, zaledwie kilkuletni, widzowie. Karnawał zwierząt to dobry tytuł na pierwsze zetknięcie dzieci ze spektaklem baletowym.
Karnawał zwierząt to cykl miniatur wykonywanych przez różne składy instrumentalistów. Utwór, określany przez kompozytora jako fantazja zoologiczna, miał powstać jako żart muzyczny. Początkowo wykonywany podczas prywatnych spotkań towarzyskich podobno bawił słuchaczy do łez. Camille Saint-Saëns odmawiał jednak zaprezentowania go szerszej publiczności, ostatecznie partytura Karnawału została wydana dopiero po śmierci kompozytora. Dzieło szybko zyskało ogromną popularność.
Spektakl w choreografii Katarzyny Kozielskiej przenosi widzów w fantastyczny świat zwierząt wykorzystując różne techniki tańca. Z muzyką i choreograficzną wizją świetnie współgrają scenografia i kostiumy Joanny Borkowskiej, której projekty opierają się na pewnej umowności – zwierzęta pozostają rozpoznawalne dla dzieci, choć nie są przedstawione w sposób dosłowny.
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 25 kwietnia 2025
Spektakl z czytanym na żywo przez lektora opisem tego, co dzieje się na scenie. Audiodeskrypcji można wysłuchać za pośrednictwem specjalnego odbiornika zaopatrzonego w słuchawki. Ze względu na ograniczoną liczbę odbiorników skorzystanie z audiodeskrypcji jest możliwe po wcześniejszej rezerwacji odbiornika w Biurze Obsługi Widzów (tel. 58 350 06 15 lub e-mail: kasabiletowa@operabaltycka.pl).
Spacer sensoryczny to wprowadzenie do spektaklu, które pozwala poznać wystawiane dzieło i jego inscenizację doświadczając różnymi zmysłami poszczególnych jego elementów. Podczas spaceru działamy na różne zmysły – zapachu czy dotyku (można dotknąć kostiumu, elementów scenografii), ale również wykorzystujemy działanie poprzez ruch. Spacer rozpoczyna się godzinę przed spektaklem z audiodeskrypcją i trwa maksymalnie 30 minut.
KARNAWAŁ ZWIERZĄT / WIESZCZKA LALEK
Wieczór złożony z dwóch części. Podczas pierwszej będzie można zobaczyć spektakl baletowy Karnawał zwierząt w wykonaniu zespołu Baletu Opery Bałtyckiej, w drugiej - balet Wieszczka lalek Josefa Bayera - spektakl przygotowany przez Ogólnokształcącą Szkołę Baletową im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku.
Karnawał zwierząt Camille'a Saint-Saënsa to cykl miniatur wykonywanych przez różne składy instrumentalistów. Spektakl w choreografii Katarzyny Kozielskiej przenosi widzów w fantastyczny świat zwierząt wykorzystując różne techniki tańca. Z muzyką i choreograficzną wizją świetnie współgrają scenografia i kostiumy Joanny Borkowskiej, której projekty opierają się na pewnej umowności – zwierzęta pozostają rozpoznawalne dla dzieci, choć nie są przedstawione w sposób dosłowny.
Wieszczka lalek - więcej informacji wkrótce.
Karnawał zwierząt Camille'a Saint-Saënsa to cykl miniatur wykonywanych przez różne składy instrumentalistów. Spektakl w choreografii Katarzyny Kozielskiej przenosi widzów w fantastyczny świat zwierząt wykorzystując różne techniki tańca. Z muzyką i choreograficzną wizją świetnie współgrają scenografia i kostiumy Joanny Borkowskiej, której projekty opierają się na pewnej umowności – zwierzęta pozostają rozpoznawalne dla dzieci, choć nie są przedstawione w sposób dosłowny.
Wieszczka lalek - więcej informacji wkrótce.
KRÓL ROGER
Jedno z największych arcydzieł XX wieku i jednocześnie najczęściej wystawiany na światowych scenach polski tytuł operowy. Opera, oratorium i misterium jednocześnie. Fabuła nawiązuje do średniowiecznego sycylijskiego władcy Rogera. Jego postać jest jednak tylko pretekstem do snucia refleksji o człowieczeństwie i złudności tego co doczesne. Widzowie spektaklu są świadkami na czuwaniu przy umierającym królu. W malignie przychodzi do niego dobry Pasterz. Świat realny i urojenia przenikają się. Pasterz pomaga Rogerowi dostrzec sedno natury ludzkiej.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia: Hanna Wójcikowska-Szymczak
kostiumy: Magdalena Brozda
One of the greatest masterpieces of the 20th century and at the same time the Polish opera title most frequently performed on world stages. Opera, oratorio and mystery play at the same time. The plot refers to the medieval Sicilian ruler Roger. However, his figure is only a pretext for reflection on humanity and the illusion of what is temporal. The audience of the play witnesses the vigil of the dying king. In a madness, the Good Shepherd comes to him. The real world and delusions intertwine. The shepherd helps Roger see the essence of human nature.
OPERA CHAT – 27 marca 2025
Pół godziny przed spektaklem zapraszamy na prelekcję Jerzego Snakowskiego, który pokrótce zaprezentuje dzieło i wskaże możliwe ścieżki interpretacyjne, dzieląc się przy tym ciekawostkami i anegdotami związanymi z tytułem.
W przerwie na monitorach w foyer będzie można podejrzeć co podczas antraktu dzieje się za kulisami. A po spektaklu Jerzy Snakowski czekać będzie w foyer na tych, którzy będą chcieli na gorąco podzielić się swoimi refleksjami, emocjami czy wątpliwościami.
Wstęp na Opera Chat dla widzów posiadających bilet na spektakl 27 marca 2025.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia: Hanna Wójcikowska-Szymczak
kostiumy: Magdalena Brozda
One of the greatest masterpieces of the 20th century and at the same time the Polish opera title most frequently performed on world stages. Opera, oratorio and mystery play at the same time. The plot refers to the medieval Sicilian ruler Roger. However, his figure is only a pretext for reflection on humanity and the illusion of what is temporal. The audience of the play witnesses the vigil of the dying king. In a madness, the Good Shepherd comes to him. The real world and delusions intertwine. The shepherd helps Roger see the essence of human nature.
OPERA CHAT – 27 marca 2025
Pół godziny przed spektaklem zapraszamy na prelekcję Jerzego Snakowskiego, który pokrótce zaprezentuje dzieło i wskaże możliwe ścieżki interpretacyjne, dzieląc się przy tym ciekawostkami i anegdotami związanymi z tytułem.
W przerwie na monitorach w foyer będzie można podejrzeć co podczas antraktu dzieje się za kulisami. A po spektaklu Jerzy Snakowski czekać będzie w foyer na tych, którzy będą chcieli na gorąco podzielić się swoimi refleksjami, emocjami czy wątpliwościami.
Wstęp na Opera Chat dla widzów posiadających bilet na spektakl 27 marca 2025.
MADAMA BUTTERFLY
Opowieść o Cio-Cio-San, gejszy oddającej swoje serce marynarzowi, jest kwintesencją opery, a jednocześnie mistrzostwem w dorobku Giacoma Pucciniego. Ta wielowymiarowa opowieść nie tylko wydobywa to, co w gatunku opery najwartościowsze, ale i uświadamia odbiorcy paradoks miłości. Muzyka trzyma publiczność przez cały spektakl w emocjonalnym napięciu aż do tragicznego finału, w którym dokonuje się prawdziwa eksplozja uczuć.
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia: Hanna Wójcikowska-Szymczak
dyrygent Yaroslav Shemet
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia: Hanna Wójcikowska-Szymczak
dyrygent Yaroslav Shemet
OPERA NA START
OPERA NA START
Opera na start to zajęcia muzyczno-ruchowe dla najmłodszych. Dzieci wraz z rodzicami uczestniczą w zabawach, podczas których kreatywnie spędzają czas i mogą czerpać inspirację do dalszych muzycznych przygód. Zajęcia prowadzą artyści Chóru, Orkiestry, Baletu oraz soliści współpracujący z Operą Bałtycką.
Zajęcia trwają 40 minut i prowadzone są na dużej sali baletowej (wejście od strony ul. Towarowej).
Zachęcamy do przyjścia około 10-15 minut wcześniej tak, by dzieci oswoiły się z nowym miejscem.
Zajęcia prowadzone są w małej grupie. Grupa liczy maksymalnie 15 dzieci wraz z rodzicami.
Przedsionek sali baletowej wyposażony jest w przewijak.
Zabawki i książeczki umilą czas oczekiwania na zajęcia.
Opera na start to zajęcia muzyczno-ruchowe dla najmłodszych. Dzieci wraz z rodzicami uczestniczą w zabawach, podczas których kreatywnie spędzają czas i mogą czerpać inspirację do dalszych muzycznych przygód. Zajęcia prowadzą artyści Chóru, Orkiestry, Baletu oraz soliści współpracujący z Operą Bałtycką.
Zajęcia trwają 40 minut i prowadzone są na dużej sali baletowej (wejście od strony ul. Towarowej).
Zachęcamy do przyjścia około 10-15 minut wcześniej tak, by dzieci oswoiły się z nowym miejscem.
Zajęcia prowadzone są w małej grupie. Grupa liczy maksymalnie 15 dzieci wraz z rodzicami.
Przedsionek sali baletowej wyposażony jest w przewijak.
Zabawki i książeczki umilą czas oczekiwania na zajęcia.
OPERA? SI!
W sezonie 2024/25 motywem przewodnim cyklu Opera? Si! jest "podróż", a naszym GPS-em / kompasem jest oczywiście opera. Zapraszam w podróż wokół, w poprzek i wzdłuż operowego świata, wyprawy szlakiem kompozytorów i śpiewaków, wycieczki pomiędzy emocjami. Zwiedzimy miejsca wykreowane przez operę lub słynne dzięki niej. Podążać będziemy utartymi szlakami dzieł kanonicznych - Traviaty, Carmen, Czarodziejskiego fletu, ale czasem zapuścimy się w mniej znane rejony, niezadeptane przez słuchaczy zapomniane opery i operetki zapomnianych mistrzów.
POMPOSO I...
Pomposo i… to muzyczny spektakl dla całej rodziny!
Pomposo wraz z przyjaciółkami i przyjaciółmi oraz widzkami i widzami – Pomponami, podróżuje do najdalszych krain w poszukiwaniu ciekawostek ze świata muzyki oraz historii opery i baletu. Wraz z Wielkim Durem spędza wspaniały czas, poznając kompozytorów, którzy opowiadają historyjki o kulturach i kuchni innych krajów.
Każdy odcinek dotyczy innego zagadnienia, uczy przez zabawę i interakcję bohaterów z widzami.
Czas trwania
50 minut
Pomposo wraz z przyjaciółkami i przyjaciółmi oraz widzkami i widzami – Pomponami, podróżuje do najdalszych krain w poszukiwaniu ciekawostek ze świata muzyki oraz historii opery i baletu. Wraz z Wielkim Durem spędza wspaniały czas, poznając kompozytorów, którzy opowiadają historyjki o kulturach i kuchni innych krajów.
Każdy odcinek dotyczy innego zagadnienia, uczy przez zabawę i interakcję bohaterów z widzami.
Czas trwania
50 minut
RIGOLETTO
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 22 lutego 2025
Tytułowy Rigoletto to książęcy błazen – postać, jak często bywa w dziełach Verdiego, wymykająca się jednoznacznej ocenie. Wokół niego skupiona jest akcja opery, pełna ludzkiego dramatu i skrajnych emocji.
Niezwykle dynamiczna historia jest ponadczasową opowieścią o międzyludzkich relacjach - o poświęceniu, miłości, tęsknocie, ale również o odrzuceniu i zemście. Niezwykle sugestywna i nasycona emocjami muzyka Verdiego sprawia, że gorzka refleksja o świecie i naturze ludzkiej staje się jeszcze wyraźniejsza.
Z opery pochodzi też jedna z najsłynniejszych arii operowych. La donna e mobile hitem stała się tuż po premierze i pozostała nim do dziś.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia i kostiumy: Hanna Wójcikowska-Szymczak
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 22 lutego 2025
Spektakl z czytanym na żywo przez lektora opisem tego, co dzieje się na scenie. Audiodeskrypcji można wysłuchać za pośrednictwem specjalnego odbiornika zaopatrzonego w słuchawki. Ze względu na ograniczoną liczbę odbiorników skorzystanie z audiodeskrypcji jest możliwe po wcześniejszej rezerwacji odbiornika w Biurze Obsługi Widzów (tel. 58 350 06 15 lub e-mail: kasabiletowa@operabaltycka.pl).
Spacer sensoryczny to wprowadzenie do spektaklu, które pozwala poznać wystawiane dzieło i jego inscenizację doświadczając różnymi zmysłami poszczególnych jego elementów. Podczas spaceru działamy na różne zmysły – zapachu czy dotyku (można dotknąć kostiumu, elementów scenografii), ale również wykorzystujemy działanie poprzez ruch. Spacer rozpoczyna się godzinę przed spektaklem z audiodeskrypcją i trwa maksymalnie 30 minut.
Tytułowy Rigoletto to książęcy błazen – postać, jak często bywa w dziełach Verdiego, wymykająca się jednoznacznej ocenie. Wokół niego skupiona jest akcja opery, pełna ludzkiego dramatu i skrajnych emocji.
Niezwykle dynamiczna historia jest ponadczasową opowieścią o międzyludzkich relacjach - o poświęceniu, miłości, tęsknocie, ale również o odrzuceniu i zemście. Niezwykle sugestywna i nasycona emocjami muzyka Verdiego sprawia, że gorzka refleksja o świecie i naturze ludzkiej staje się jeszcze wyraźniejsza.
Z opery pochodzi też jedna z najsłynniejszych arii operowych. La donna e mobile hitem stała się tuż po premierze i pozostała nim do dziś.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia i kostiumy: Hanna Wójcikowska-Szymczak
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 22 lutego 2025
Spektakl z czytanym na żywo przez lektora opisem tego, co dzieje się na scenie. Audiodeskrypcji można wysłuchać za pośrednictwem specjalnego odbiornika zaopatrzonego w słuchawki. Ze względu na ograniczoną liczbę odbiorników skorzystanie z audiodeskrypcji jest możliwe po wcześniejszej rezerwacji odbiornika w Biurze Obsługi Widzów (tel. 58 350 06 15 lub e-mail: kasabiletowa@operabaltycka.pl).
Spacer sensoryczny to wprowadzenie do spektaklu, które pozwala poznać wystawiane dzieło i jego inscenizację doświadczając różnymi zmysłami poszczególnych jego elementów. Podczas spaceru działamy na różne zmysły – zapachu czy dotyku (można dotknąć kostiumu, elementów scenografii), ale również wykorzystujemy działanie poprzez ruch. Spacer rozpoczyna się godzinę przed spektaklem z audiodeskrypcją i trwa maksymalnie 30 minut.
THAIS
Massenet, poza najsłynniejszą swą operą Manon, zapamiętany został dzięki niezwykle lirycznym miniaturom wokalnym. Według samego kompozytora muzyka miała przede wszystkim sprawiać przyjemność i prowokować głębokie przeżycia, tak więc starał się komponować, ale też i takie dobierał treści swoich dzieł.
Thaïs to historia pięknej kurtyzany, która swych wielbicieli nieomal hipnotyzuje wdziękiem i urodą. Jej rozpustne życie jest jednak solą w oku młodego mnicha, Atanaela. Za wszelką cenę próbuje nawrócić rozwiązłą kobietę, co kończy się sukcesem. W wyniku tej osobliwej krucjaty Atanael odkrywa, że tak naprawdę to nie o nawrócenie chodziło, lecz o zdobycie miłości niezwykłej i magicznej Thaïs. Na tę jest jednak za późno, gdyż jego wybranka umiera.
Thaïs to opowieść o namiętnościach, które targają ludźmi, ale też o zagrożeniach wynikających z nadmiernej religijnej fascynacji. To również otwarcie pola do dyskusji i próba odpowiedzenia na pytania dotyczące hierarchii wartości: czy ważniejsza jest miłość i doczesne namiętności, czy wieczne zbawienie…
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia i kostiumy: Alicja Kokosińska
OPERA CHAT – 15 kwietnia 2025
Pół godziny przed spektaklem zapraszamy na prelekcję Jerzego Snakowskiego, który pokrótce zaprezentuje dzieło i wskaże możliwe ścieżki interpretacyjne, dzieląc się przy tym ciekawostkami i anegdotami związanymi z tytułem.
W przerwie na monitorach w foyer będzie można podejrzeć co podczas antraktu dzieje się za kulisami. A po spektaklu Jerzy Snakowski czekać będzie w foyer na tych, którzy będą chcieli na gorąco podzielić się swoimi refleksjami, emocjami czy wątpliwościami.
Wstęp na Opera Chat dla widzów posiadających bilet na spektakl 15 kwietnia 2025.
Thaïs to historia pięknej kurtyzany, która swych wielbicieli nieomal hipnotyzuje wdziękiem i urodą. Jej rozpustne życie jest jednak solą w oku młodego mnicha, Atanaela. Za wszelką cenę próbuje nawrócić rozwiązłą kobietę, co kończy się sukcesem. W wyniku tej osobliwej krucjaty Atanael odkrywa, że tak naprawdę to nie o nawrócenie chodziło, lecz o zdobycie miłości niezwykłej i magicznej Thaïs. Na tę jest jednak za późno, gdyż jego wybranka umiera.
Thaïs to opowieść o namiętnościach, które targają ludźmi, ale też o zagrożeniach wynikających z nadmiernej religijnej fascynacji. To również otwarcie pola do dyskusji i próba odpowiedzenia na pytania dotyczące hierarchii wartości: czy ważniejsza jest miłość i doczesne namiętności, czy wieczne zbawienie…
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia i kostiumy: Alicja Kokosińska
OPERA CHAT – 15 kwietnia 2025
Pół godziny przed spektaklem zapraszamy na prelekcję Jerzego Snakowskiego, który pokrótce zaprezentuje dzieło i wskaże możliwe ścieżki interpretacyjne, dzieląc się przy tym ciekawostkami i anegdotami związanymi z tytułem.
W przerwie na monitorach w foyer będzie można podejrzeć co podczas antraktu dzieje się za kulisami. A po spektaklu Jerzy Snakowski czekać będzie w foyer na tych, którzy będą chcieli na gorąco podzielić się swoimi refleksjami, emocjami czy wątpliwościami.
Wstęp na Opera Chat dla widzów posiadających bilet na spektakl 15 kwietnia 2025.
ŁASKAWOŚĆ TYTUSA
Ostatnia opera Mozarta, napisana przez kompozytora na dwa miesiące przed śmiercią. Libretto na przykładzie cesarza rzymskiego Tytusa ukazuje rozterki władcy – wewnętrzne rozdarcie pomiędzy powinnością wynikającą z pełnionej funkcji a osobistymi przekonaniami i uczuciami. Spektakl przygotowała Maja Kleczewska, doceniana i wielokrotnie nagradzana reżyserka teatralna, która w swoich inscenizacjach nie boi się stawiania trudnych, a czasem niewygodnych, pytań o współczesność.
Spektakl przeznaczony dla widzów od 16 roku życia.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Maja Kleczewska
scenografia: Justyna Łagowska
kostiumy: Konrad Parol
choreografia i ruch sceniczny: Kaya Kołodziejczyk
Mozart's last opera, written by the composer two months before his death. The libretto, based on the example of the Roman Emperor Titus, shows the ruler's dilemmas - the inner conflict between the duties resulting from his function and his personal beliefs and feelings. The show was prepared by Maja Kleczewska, an appreciated and award-winning theater director who is not afraid of asking difficult and sometimes uncomfortable questions about contemporary times in her stagings.
The show is intended for viewers aged 16 and over.
Spektakl przeznaczony dla widzów od 16 roku życia.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Maja Kleczewska
scenografia: Justyna Łagowska
kostiumy: Konrad Parol
choreografia i ruch sceniczny: Kaya Kołodziejczyk
Mozart's last opera, written by the composer two months before his death. The libretto, based on the example of the Roman Emperor Titus, shows the ruler's dilemmas - the inner conflict between the duties resulting from his function and his personal beliefs and feelings. The show was prepared by Maja Kleczewska, an appreciated and award-winning theater director who is not afraid of asking difficult and sometimes uncomfortable questions about contemporary times in her stagings.
The show is intended for viewers aged 16 and over.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.