Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

BOF: GŁOS POTWORA
BOF: GŁOS POTWORA
Baltic Opera Festival 2025
Miejsce wydarzenia: Opera Bałtycka w Gdańsku
Inspirowana filmem Europa, Europa Sallego Perela i Agnieszki Holland najnowsza opera polskiego kompozytora Alka Nowaka, którego dzieła prezentowały m. in. Teatr Wielki w Warszawie i w Poznaniu, powstała na wspólne zamówienie Malta Festival w Poznaniu, Opery Bałtyckiej w Gdańsku i Narodowego Centrum Kultury. Opera porusza temat utraty tożsamości i konieczności ukrywania prawdy o sobie w obliczu zagrożenia.
Baltic Opera Festival 2025
Miejsce wydarzenia: Opera Bałtycka w Gdańsku
Inspirowana filmem Europa, Europa Sallego Perela i Agnieszki Holland najnowsza opera polskiego kompozytora Alka Nowaka, którego dzieła prezentowały m. in. Teatr Wielki w Warszawie i w Poznaniu, powstała na wspólne zamówienie Malta Festival w Poznaniu, Opery Bałtyckiej w Gdańsku i Narodowego Centrum Kultury. Opera porusza temat utraty tożsamości i konieczności ukrywania prawdy o sobie w obliczu zagrożenia.

BOF: PASJA WG ŚW. ŁUKASZA
BOF: PASJA WG ŚW. ŁUKASZA
Baltic Opera Festival 2025
Miejsce wydarzenia: Opera Leśna w Sopocie
Monumentalne dzieło wokalno-instrumentalne z 1966 roku, oparte na tekstach Ewangelii św. Łukasza. Łączy nowoczesne techniki kompozytorskie z barokowa forma pasji. Podczas Baltic Opera Festival zostanie zaprezentowane jako pierwsza w historii sceniczna interpretacja Pasji wg św. Łukasza Krzysztofa Pendereckiego.
Baltic Opera Festival 2025
Miejsce wydarzenia: Opera Leśna w Sopocie
Monumentalne dzieło wokalno-instrumentalne z 1966 roku, oparte na tekstach Ewangelii św. Łukasza. Łączy nowoczesne techniki kompozytorskie z barokowa forma pasji. Podczas Baltic Opera Festival zostanie zaprezentowane jako pierwsza w historii sceniczna interpretacja Pasji wg św. Łukasza Krzysztofa Pendereckiego.

BOF: SALOME
BOF: SALOME
Baltic Opera Festival 2025
Miejsce wydarzenia: Opera Leśna w Sopocie
Operowe arcydzieło Ryszarda Straussa to tragiczna opowieść o księżniczce Salome, która w zamian za swój taniec zada od ojczyma – króla Heroda szokującej nagrody – głowy Jana Chrzciciela. Wyrazista muzyka, wstrząsająca opowieść o pożądaniu i zemście. Historia osadzona zostaje w realiach odwiecznego konfliktu religijno-społecznego Bliskiego Wschodu.
Baltic Opera Festival 2025
Miejsce wydarzenia: Opera Leśna w Sopocie
Operowe arcydzieło Ryszarda Straussa to tragiczna opowieść o księżniczce Salome, która w zamian za swój taniec zada od ojczyma – króla Heroda szokującej nagrody – głowy Jana Chrzciciela. Wyrazista muzyka, wstrząsająca opowieść o pożądaniu i zemście. Historia osadzona zostaje w realiach odwiecznego konfliktu religijno-społecznego Bliskiego Wschodu.

BOF: WINTERREISE
BOF: WINTERREISE
Baltic Opera Festival 2025
Miejsce wydarzenia: 100cznia (Galeria Layup), Gdańsk
Multimedialny projekt muzyczno-wokalno-taneczny, stworzony przez Łukasza Koniecznego w oparciu o cykl pieśni Franza Schuberta „Podróż zimowa” do wierszy Wilhelma Müllera. Towarzyszy im poezja wybitego poety polskiego który zginał w Powstaniu Warszawskim w roku 1944, Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.
Wieczór im. prof. Tadeusza Krzeszowiaka.
Baltic Opera Festival 2025
Miejsce wydarzenia: 100cznia (Galeria Layup), Gdańsk
Multimedialny projekt muzyczno-wokalno-taneczny, stworzony przez Łukasza Koniecznego w oparciu o cykl pieśni Franza Schuberta „Podróż zimowa” do wierszy Wilhelma Müllera. Towarzyszy im poezja wybitego poety polskiego który zginał w Powstaniu Warszawskim w roku 1944, Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.
Wieczór im. prof. Tadeusza Krzeszowiaka.

BOF: Wòlô Bòskô
BOF: Wòlô Bòskô
Baltic Opera Festival 2025
Miejsce wydarzenia: Opera Bałtycka w Gdańsku
Cykl piesni Wòlô Bòskô Łukasza Godyli opowiada tragiczna kaszubska historie miłosna Hanuszki i Jaska. Sceniczna wersja Jarosława Kiliana to metafizyczna opowieść o miłości i śmierci, łącząca tradycje z nowoczesnością. Unikatowe połączenie folkloru i języka kaszubskiego.
Baltic Opera Festival 2025
Miejsce wydarzenia: Opera Bałtycka w Gdańsku
Cykl piesni Wòlô Bòskô Łukasza Godyli opowiada tragiczna kaszubska historie miłosna Hanuszki i Jaska. Sceniczna wersja Jarosława Kiliana to metafizyczna opowieść o miłości i śmierci, łącząca tradycje z nowoczesnością. Unikatowe połączenie folkloru i języka kaszubskiego.

CARMEN
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 7 czerwca 2025
Operowe arcydzieło grane na najważniejszych scenach operowych. Poruszająca opowieść o kobiecie, która w imię własnej wolności poświęciła wszystko. Wzruszająca historia miłości, brawurowa hiszpańska ekspresja i genialna muzyka Bizeta, którą nuci się jeszcze długo po wyjściu z teatru.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Paweł Szkotak
scenografia: Damian Styrna
kostiumy: Sylwester Krupiński
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 7 czerwca 2025
Spektakl z czytanym na żywo przez lektora opisem tego, co dzieje się na scenie. Audiodeskrypcji można wysłuchać za pośrednictwem specjalnego odbiornika zaopatrzonego w słuchawki. Ze względu na ograniczoną liczbę odbiorników skorzystanie z audiodeskrypcji jest możliwe po wcześniejszej rezerwacji odbiornika w Biurze Obsługi Widzów (tel. 58 350 06 15 lub e-mail: kasabiletowa@operabaltycka.pl).
Spacer sensoryczny to wprowadzenie do spektaklu, które pozwala poznać wystawiane dzieło i jego inscenizację doświadczając różnymi zmysłami poszczególnych jego elementów. Podczas spaceru działamy na różne zmysły – zapachu czy dotyku (można dotknąć kostiumu, elementów scenografii), ale również wykorzystujemy działanie poprzez ruch. Spacer rozpoczyna się godzinę przed spektaklem z audiodeskrypcją i trwa maksymalnie 30 minut.
Operowe arcydzieło grane na najważniejszych scenach operowych. Poruszająca opowieść o kobiecie, która w imię własnej wolności poświęciła wszystko. Wzruszająca historia miłości, brawurowa hiszpańska ekspresja i genialna muzyka Bizeta, którą nuci się jeszcze długo po wyjściu z teatru.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Paweł Szkotak
scenografia: Damian Styrna
kostiumy: Sylwester Krupiński
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 7 czerwca 2025
Spektakl z czytanym na żywo przez lektora opisem tego, co dzieje się na scenie. Audiodeskrypcji można wysłuchać za pośrednictwem specjalnego odbiornika zaopatrzonego w słuchawki. Ze względu na ograniczoną liczbę odbiorników skorzystanie z audiodeskrypcji jest możliwe po wcześniejszej rezerwacji odbiornika w Biurze Obsługi Widzów (tel. 58 350 06 15 lub e-mail: kasabiletowa@operabaltycka.pl).
Spacer sensoryczny to wprowadzenie do spektaklu, które pozwala poznać wystawiane dzieło i jego inscenizację doświadczając różnymi zmysłami poszczególnych jego elementów. Podczas spaceru działamy na różne zmysły – zapachu czy dotyku (można dotknąć kostiumu, elementów scenografii), ale również wykorzystujemy działanie poprzez ruch. Spacer rozpoczyna się godzinę przed spektaklem z audiodeskrypcją i trwa maksymalnie 30 minut.

MASTERCLASS DLA MŁODYCH ŚPIEWAKÓW - KONCERT FINAŁOWY
BOF: Masterclass dla młodych śpiewaków. Koncert finałowy
Baltic Opera Festival 2025
Miejsce wydarzenia: Centrum Św. Jana
Koncert finałowy uczestników kursów mistrzowskich dla młodych śpiewaków, prowadzonych podczas Baltic Opera Festival przez światowej sławy śpiewaków Olgę Bezsmertną i Rafała Siwka. Koncert stanowi jedno z wydarzeń Baltic Opera Festival i będzie swoistą kulminacją tygodnia intensywnej pracy artystycznej.
Baltic Opera Festival 2025
Miejsce wydarzenia: Centrum Św. Jana
Koncert finałowy uczestników kursów mistrzowskich dla młodych śpiewaków, prowadzonych podczas Baltic Opera Festival przez światowej sławy śpiewaków Olgę Bezsmertną i Rafała Siwka. Koncert stanowi jedno z wydarzeń Baltic Opera Festival i będzie swoistą kulminacją tygodnia intensywnej pracy artystycznej.

OPERA NA START
OPERA NA START
Opera na start to zajęcia muzyczno-ruchowe dla najmłodszych. Dzieci wraz z rodzicami uczestniczą w zabawach, podczas których kreatywnie spędzają czas i mogą czerpać inspirację do dalszych muzycznych przygód. Zajęcia prowadzą artyści Chóru, Orkiestry, Baletu oraz soliści współpracujący z Operą Bałtycką.
Zajęcia trwają 40 minut i prowadzone są na dużej sali baletowej (wejście od strony ul. Towarowej).
Zachęcamy do przyjścia około 10-15 minut wcześniej tak, by dzieci oswoiły się z nowym miejscem.
Zajęcia prowadzone są w małej grupie. Grupa liczy maksymalnie 15 dzieci wraz z rodzicami.
Przedsionek sali baletowej wyposażony jest w przewijak.
Zabawki i książeczki umilą czas oczekiwania na zajęcia.
Opera na start to zajęcia muzyczno-ruchowe dla najmłodszych. Dzieci wraz z rodzicami uczestniczą w zabawach, podczas których kreatywnie spędzają czas i mogą czerpać inspirację do dalszych muzycznych przygód. Zajęcia prowadzą artyści Chóru, Orkiestry, Baletu oraz soliści współpracujący z Operą Bałtycką.
Zajęcia trwają 40 minut i prowadzone są na dużej sali baletowej (wejście od strony ul. Towarowej).
Zachęcamy do przyjścia około 10-15 minut wcześniej tak, by dzieci oswoiły się z nowym miejscem.
Zajęcia prowadzone są w małej grupie. Grupa liczy maksymalnie 15 dzieci wraz z rodzicami.
Przedsionek sali baletowej wyposażony jest w przewijak.
Zabawki i książeczki umilą czas oczekiwania na zajęcia.

OPERA? SI!
W sezonie 2024/25 motywem przewodnim cyklu Opera? Si! jest "podróż", a naszym GPS-em / kompasem jest oczywiście opera. Zapraszam w podróż wokół, w poprzek i wzdłuż operowego świata, wyprawy szlakiem kompozytorów i śpiewaków, wycieczki pomiędzy emocjami. Zwiedzimy miejsca wykreowane przez operę lub słynne dzięki niej. Podążać będziemy utartymi szlakami dzieł kanonicznych - Traviaty, Carmen, Czarodziejskiego fletu, ale czasem zapuścimy się w mniej znane rejony, niezadeptane przez słuchaczy zapomniane opery i operetki zapomnianych mistrzów.

W MUZYCZNYM SALONIE OPERY
KONCERTY KAMERALNE Z CYKLU W MUZYCZNYM SALONIE OPERY
XIX-wieczna tradycja w nowoczesnym wydaniu
To nowy cykl koncertów kameralnych, które nawiązują do bogatej tradycji XIX-wiecznych salonów muzycznych. W przestrzeni foyer, otoczonej elegancką architekturą i bliską atmosferą, ożyją dźwięki muzyki kameralnej i wokalnej, przywracając dawny kontekst kameralnych spotkań muzycznych. Podobnie jak w XIX wieku, gdy salony muzyczne były przestrzeniami spotkań intelektualnych, artystycznych i towarzyskich, foyer Opery Bałtyckiej stanie się miejscem dla subtelnych dźwięków muzyki oraz okazją do rozmów o kulturze i bezpośredniego kontaktu z artystami.
3 czerwca, godz. 19 - Don Kichot z Manchy - świat poezji, marzeń i legend w muzyce
Podczas recitalu zaprezentowane zostaną dwa cykle pieśni opartych na tekstach inspirowanych powieścią Przemyślny szlachcic Don Kichot z Manchy Miguela de Cervantesa, skomponowane przez Jacquesa Iberta oraz Maurycego Ravela dla Fiodora Szaliapina do filmu muzycznego o Don Kichocie w 1935 roku.
Trzecim cyklem będzie To a poet brytyjskiego kompozytora Geralda Finziego, kompozytora tworzącego w I poł. XX wieku, a jego twórczość jest silnie związana z przeżyciami I i II wojny światowej.
Podczas koncertu zabrzmi również utwór skomponowany przez gdańską kompozytorkę młodego pokolenia - Annę Rocławską-Musiałczyk dla Janusza Żaka z towarzyszeniem fortepianu i wiolonczeli. Tekst został zaczerpnięty z popularnej serii książek fantasy - Gra o tron - jest to pieśń ostatniego żyjącego olbrzyma.
Na zakończenie zabrzmi song z musicalu Człowiek z La Manchy z 1972 r., który zostawić ma słuchacza z nadzieją, że warto śnić i marzyć.
Program:
Jacques Ibert - Quatre chansons de Don Quichotte - cykl czterech pieśni na głos z fortepianem;
Claude Debussy - Reverie - transkrypcja na wiolonczelę i fortepian;
Maurice Ravel - Don Quichotte a Dulcinee - cykl pieśni na głos z fortepianem;
Gerald Finzi - To a poet - cykl sześciu pieśni na głos niski z fortepianem;
Anna Rocławska-Musiałczyk - Last of the giants - cykl pieśni składający się z trzech części, na głos, fortepian i wiolonczelę;
Mitch Leigh - song z musicalu Człowiek z La Manchy: Śnić sen, najpiękniejszy ze snów - na głos z fortepianem i towarzyszeniem wiolonczeli.
Wystąpią:
Janusz Żak - bas baryton;
Karolina Strongowska - fortepian;
Magdalena Romanowska-Niewiadomska - wiolonczela.
XIX-wieczna tradycja w nowoczesnym wydaniu
To nowy cykl koncertów kameralnych, które nawiązują do bogatej tradycji XIX-wiecznych salonów muzycznych. W przestrzeni foyer, otoczonej elegancką architekturą i bliską atmosferą, ożyją dźwięki muzyki kameralnej i wokalnej, przywracając dawny kontekst kameralnych spotkań muzycznych. Podobnie jak w XIX wieku, gdy salony muzyczne były przestrzeniami spotkań intelektualnych, artystycznych i towarzyskich, foyer Opery Bałtyckiej stanie się miejscem dla subtelnych dźwięków muzyki oraz okazją do rozmów o kulturze i bezpośredniego kontaktu z artystami.
3 czerwca, godz. 19 - Don Kichot z Manchy - świat poezji, marzeń i legend w muzyce
Podczas recitalu zaprezentowane zostaną dwa cykle pieśni opartych na tekstach inspirowanych powieścią Przemyślny szlachcic Don Kichot z Manchy Miguela de Cervantesa, skomponowane przez Jacquesa Iberta oraz Maurycego Ravela dla Fiodora Szaliapina do filmu muzycznego o Don Kichocie w 1935 roku.
Trzecim cyklem będzie To a poet brytyjskiego kompozytora Geralda Finziego, kompozytora tworzącego w I poł. XX wieku, a jego twórczość jest silnie związana z przeżyciami I i II wojny światowej.
Podczas koncertu zabrzmi również utwór skomponowany przez gdańską kompozytorkę młodego pokolenia - Annę Rocławską-Musiałczyk dla Janusza Żaka z towarzyszeniem fortepianu i wiolonczeli. Tekst został zaczerpnięty z popularnej serii książek fantasy - Gra o tron - jest to pieśń ostatniego żyjącego olbrzyma.
Na zakończenie zabrzmi song z musicalu Człowiek z La Manchy z 1972 r., który zostawić ma słuchacza z nadzieją, że warto śnić i marzyć.
Program:
Jacques Ibert - Quatre chansons de Don Quichotte - cykl czterech pieśni na głos z fortepianem;
Claude Debussy - Reverie - transkrypcja na wiolonczelę i fortepian;
Maurice Ravel - Don Quichotte a Dulcinee - cykl pieśni na głos z fortepianem;
Gerald Finzi - To a poet - cykl sześciu pieśni na głos niski z fortepianem;
Anna Rocławska-Musiałczyk - Last of the giants - cykl pieśni składający się z trzech części, na głos, fortepian i wiolonczelę;
Mitch Leigh - song z musicalu Człowiek z La Manchy: Śnić sen, najpiękniejszy ze snów - na głos z fortepianem i towarzyszeniem wiolonczeli.
Wystąpią:
Janusz Żak - bas baryton;
Karolina Strongowska - fortepian;
Magdalena Romanowska-Niewiadomska - wiolonczela.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.