Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

ARTETEMATY
Warsztaty artystyczne dla małych i dużych miłośników muzyki, plastyki i ruchu. Uczestnicy rysują, malują, wyklejają, tańczą tak, jak czują i odbierają utwory muzyczne najbardziej znanych kompozytorów i z najsłynniejszych bajek.
Każde warsztaty są inne. Tematy zależą od pory roku, okoliczności, zbliżających się świąt, itp.
Zajęcia uatrakcyjniają muzycy, śpiewacy i tancerze Opery Bałtyckiej.
Drodzy Widzowie!
Bilet należy wykupić tylko dla dziecka.
Każde warsztaty są inne. Tematy zależą od pory roku, okoliczności, zbliżających się świąt, itp.
Zajęcia uatrakcyjniają muzycy, śpiewacy i tancerze Opery Bałtyckiej.
Drodzy Widzowie!
Bilet należy wykupić tylko dla dziecka.

COPPELIA
„Coppélia” to pełna uroku i humoru klasyczna opowieść o miłości, magii i niezwykłych wynalazkach. Balet Delibesa przenosi widzów do malowniczego miasteczka, gdzie młody Franz zauroczony jest tajemniczą dziewczyną o imieniu Coppélia. Gdy okazuje się, że to tylko mechaniczna lalka stworzona przez ekscentrycznego wynalazcę, jego narzeczona Swanilda postanawia dać mu nauczkę. Wirtuozerskie choreografie, lekka i radosna muzyka oraz baśniowy klimat sprawiają, że „Coppélia”
to doskonały wybór dla całej rodziny.
kierownictwo muzyczne: Luis Gorelik
choreografia: Johan Kobborg
scenografia i kostiumy: Hanna Wójcikowska-Szymczak
to doskonały wybór dla całej rodziny.
kierownictwo muzyczne: Luis Gorelik
choreografia: Johan Kobborg
scenografia i kostiumy: Hanna Wójcikowska-Szymczak

KARNAWAŁ ZWIERZĄT
Świetna propozycja dla całych rodzin. Na spektakl mogą przyjść nawet najmłodsi, zaledwie kilkuletni, widzowie. Karnawał zwierząt to dobry tytuł na pierwsze zetknięcie dzieci ze spektaklem baletowym.
Karnawał zwierząt to cykl miniatur wykonywanych przez różne składy instrumentalistów. Utwór, określany przez kompozytora jako fantazja zoologiczna, miał powstać jako żart muzyczny. Początkowo wykonywany podczas prywatnych spotkań towarzyskich podobno bawił słuchaczy do łez. Camille Saint-Saëns odmawiał jednak zaprezentowania go szerszej publiczności, ostatecznie partytura Karnawału została wydana dopiero po śmierci kompozytora. Dzieło szybko zyskało ogromną popularność.
Spektakl w choreografii Katarzyny Kozielskiej przenosi widzów w fantastyczny świat zwierząt wykorzystując różne techniki tańca. Z muzyką i choreograficzną wizją świetnie współgrają scenografia i kostiumy Joanny Borkowskiej, której projekty opierają się na pewnej umowności – zwierzęta pozostają rozpoznawalne dla dzieci, choć nie są przedstawione w sposób dosłowny.
Karnawał zwierząt to cykl miniatur wykonywanych przez różne składy instrumentalistów. Utwór, określany przez kompozytora jako fantazja zoologiczna, miał powstać jako żart muzyczny. Początkowo wykonywany podczas prywatnych spotkań towarzyskich podobno bawił słuchaczy do łez. Camille Saint-Saëns odmawiał jednak zaprezentowania go szerszej publiczności, ostatecznie partytura Karnawału została wydana dopiero po śmierci kompozytora. Dzieło szybko zyskało ogromną popularność.
Spektakl w choreografii Katarzyny Kozielskiej przenosi widzów w fantastyczny świat zwierząt wykorzystując różne techniki tańca. Z muzyką i choreograficzną wizją świetnie współgrają scenografia i kostiumy Joanny Borkowskiej, której projekty opierają się na pewnej umowności – zwierzęta pozostają rozpoznawalne dla dzieci, choć nie są przedstawione w sposób dosłowny.

LA BOHEME
La Bohème (Cyganeria) Pucciniego to jedna z najbardziej poruszających historii operowych. Ponadczasowa opowieść o grupie artystów, dla których wolność i autentyczność przeżyć stanowią najwyższą wartością. To także wzruszająca historia miłosna, wobec której trudno pozostać obojętnym.
Romuald Wicza-Pokojski, reżyser spektaklu, zdecydował się na pokazanie tej historii we współczesnych realiach. Tłem opowieści jest nowoczesna metropolia, a charakterystyczny dla niej ciągły ruch podkreśla dynamizm inscenizacji. W takim ujęciu najważniejszą kwestią staje się problem opozycji między światem bezkompromisowego dążenia do realizacji własnych wizji i marzeń a dobrze znanym nam współcześnie światem oportunistycznych i konformistycznych postaw.
31 grudnia 2024 - La Bohème - SYLWESTER W OPERZE
Wyjątkowy spektakl w wyjątkowy wieczór!
Postaramy się, by sylwestrowa prezentacja La Bohème Puccinego była najbardziej zaskakującą odsłoną tego spektaklu! Tego wieczoru pokażemy tę piękną i poruszającą historię w nieco inny sposób: trochę zwariowany, pełen niespodzianek i wspólnej operowej zabawy.
Tu nic nie będzie takie, jak się spodziewacie. Wszak to zakończenie roku i początek nowego. Musi być wesoło!
Prowadzenie: Tomasz Podsiadły
Romuald Wicza-Pokojski, reżyser spektaklu, zdecydował się na pokazanie tej historii we współczesnych realiach. Tłem opowieści jest nowoczesna metropolia, a charakterystyczny dla niej ciągły ruch podkreśla dynamizm inscenizacji. W takim ujęciu najważniejszą kwestią staje się problem opozycji między światem bezkompromisowego dążenia do realizacji własnych wizji i marzeń a dobrze znanym nam współcześnie światem oportunistycznych i konformistycznych postaw.
31 grudnia 2024 - La Bohème - SYLWESTER W OPERZE
Wyjątkowy spektakl w wyjątkowy wieczór!
Postaramy się, by sylwestrowa prezentacja La Bohème Puccinego była najbardziej zaskakującą odsłoną tego spektaklu! Tego wieczoru pokażemy tę piękną i poruszającą historię w nieco inny sposób: trochę zwariowany, pełen niespodzianek i wspólnej operowej zabawy.
Tu nic nie będzie takie, jak się spodziewacie. Wszak to zakończenie roku i początek nowego. Musi być wesoło!
Prowadzenie: Tomasz Podsiadły

MADAMA BUTTERFLY
Opowieść o Cio-Cio-San, gejszy oddającej swoje serce marynarzowi, jest kwintesencją opery, a jednocześnie mistrzostwem w dorobku Giacoma Pucciniego. Ta wielowymiarowa opowieść nie tylko wydobywa to, co w gatunku opery najwartościowsze, ale i uświadamia odbiorcy paradoks miłości. Muzyka trzyma publiczność przez cały spektakl w emocjonalnym napięciu aż do tragicznego finału, w którym dokonuje się prawdziwa eksplozja uczuć.
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia: Hanna Wójcikowska-Szymczak
dyrygent Yaroslav Shemet
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia: Hanna Wójcikowska-Szymczak
dyrygent Yaroslav Shemet

OPERA NA START
OPERA NA START
Opera na start to zajęcia muzyczno-ruchowe dla najmłodszych. Dzieci wraz z rodzicami uczestniczą w zabawach, podczas których kreatywnie spędzają czas i mogą czerpać inspirację do dalszych muzycznych przygód. Zajęcia prowadzą artyści Chóru, Orkiestry, Baletu oraz soliści współpracujący z Operą Bałtycką.
Zajęcia trwają 40 minut i prowadzone są na dużej sali baletowej (wejście od strony ul. Towarowej).
Zachęcamy do przyjścia około 10-15 minut wcześniej tak, by dzieci oswoiły się z nowym miejscem.
Zajęcia prowadzone są w małej grupie. Grupa liczy maksymalnie 15 dzieci wraz z rodzicami.
Przedsionek sali baletowej wyposażony jest w przewijak.
Zabawki i książeczki umilą czas oczekiwania na zajęcia.
Opera na start to zajęcia muzyczno-ruchowe dla najmłodszych. Dzieci wraz z rodzicami uczestniczą w zabawach, podczas których kreatywnie spędzają czas i mogą czerpać inspirację do dalszych muzycznych przygód. Zajęcia prowadzą artyści Chóru, Orkiestry, Baletu oraz soliści współpracujący z Operą Bałtycką.
Zajęcia trwają 40 minut i prowadzone są na dużej sali baletowej (wejście od strony ul. Towarowej).
Zachęcamy do przyjścia około 10-15 minut wcześniej tak, by dzieci oswoiły się z nowym miejscem.
Zajęcia prowadzone są w małej grupie. Grupa liczy maksymalnie 15 dzieci wraz z rodzicami.
Przedsionek sali baletowej wyposażony jest w przewijak.
Zabawki i książeczki umilą czas oczekiwania na zajęcia.

OPERA? SI!
Siedemnasty sezon cyklu „Opera! Si!” przeznaczony będzie zarówno dla jej smakoszy jak i jej sceptyków. Jego hasło to „Opera od zera”. Co należy wiedzieć o operze, by stać się jej fanem (albo przynajmniej jej się nie bać)? Które opery znać? Jakie są historie operowych hitów. Czy opera funkcjonuje poza murami teatrów? Jakie nazwiska są gorącymi nazwiskami w operowej branży. Dlaczego operę zdominowali mężczyźni i czy można to zmienić? Co w operze wypada, a co zdecydowanie nie? Będzie też spotkanie mistrzów – czyli powiemy o operze to, czego nikt inny wam nie powie.
Ale interesować nas będą także inne gatunki – balet, operetka i musical. Występy artystów na żywo, intrygujące nagrania, ciekawostki z netu i opowieści autora cyklu Jerzego Snakowskiego.
Ale interesować nas będą także inne gatunki – balet, operetka i musical. Występy artystów na żywo, intrygujące nagrania, ciekawostki z netu i opowieści autora cyklu Jerzego Snakowskiego.

POMPOSO I...
Pomposo i… to muzyczny spektakl dla całej rodziny!
Pomposo wraz z przyjaciółkami i przyjaciółmi oraz widzkami i widzami – Pomponami, podróżuje do najdalszych krain w poszukiwaniu ciekawostek ze świata muzyki oraz historii opery i baletu. Wraz z Wielkim Durem spędza wspaniały czas, poznając kompozytorów, którzy opowiadają historyjki o kulturach i kuchni innych krajów.
Każdy odcinek dotyczy innego zagadnienia, uczy przez zabawę i interakcję bohaterów z widzami.
Czas trwania
50 minut
Pomposo wraz z przyjaciółkami i przyjaciółmi oraz widzkami i widzami – Pomponami, podróżuje do najdalszych krain w poszukiwaniu ciekawostek ze świata muzyki oraz historii opery i baletu. Wraz z Wielkim Durem spędza wspaniały czas, poznając kompozytorów, którzy opowiadają historyjki o kulturach i kuchni innych krajów.
Każdy odcinek dotyczy innego zagadnienia, uczy przez zabawę i interakcję bohaterów z widzami.
Czas trwania
50 minut

RIGOLETTO
„Rigoletto” – jedna z najsłynniejszych oper Giuseppe Verdiego – to pełna dramatyzmu opowieść o namiętności, zemście i tragicznych konsekwencjach ludzkich decyzji. Akcja rozgrywa się na dworze księcia Mantui, gdzie cyniczny błazen Rigoletto staje się ofiarą własnych intryg. Gdy jego ukochana córka Gilda pada ofiarą uwodzicielskiego księcia, los prowadzi bohaterów ku nieuchronnej tragedii. Arcydzieło Verdiego zachwyca emocjonalną głębią i niezapomnianymi ariami, takimi jak słynne La donna è mobile.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia i kostiumy: Hanna Wójcikowska-Szymczak
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 22 lutego 2025
Spektakl z czytanym na żywo przez lektora opisem tego, co dzieje się na scenie. Audiodeskrypcji można wysłuchać za pośrednictwem specjalnego odbiornika zaopatrzonego w słuchawki. Ze względu na ograniczoną liczbę odbiorników skorzystanie z audiodeskrypcji jest możliwe po wcześniejszej rezerwacji odbiornika w Biurze Obsługi Widzów (tel. 58 350 06 15 lub e-mail: kasabiletowa@operabaltycka.pl).
Spacer sensoryczny to wprowadzenie do spektaklu, które pozwala poznać wystawiane dzieło i jego inscenizację doświadczając różnymi zmysłami poszczególnych jego elementów. Podczas spaceru działamy na różne zmysły – zapachu czy dotyku (można dotknąć kostiumu, elementów scenografii), ale również wykorzystujemy działanie poprzez ruch. Spacer rozpoczyna się godzinę przed spektaklem z audiodeskrypcją i trwa maksymalnie 30 minut.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia i kostiumy: Hanna Wójcikowska-Szymczak
SPEKTAKL Z AUDIODESKRYPCJĄ i SPACEREM SENSORYCZNYM dla osób z niepełnosprawnościami wzroku - 22 lutego 2025
Spektakl z czytanym na żywo przez lektora opisem tego, co dzieje się na scenie. Audiodeskrypcji można wysłuchać za pośrednictwem specjalnego odbiornika zaopatrzonego w słuchawki. Ze względu na ograniczoną liczbę odbiorników skorzystanie z audiodeskrypcji jest możliwe po wcześniejszej rezerwacji odbiornika w Biurze Obsługi Widzów (tel. 58 350 06 15 lub e-mail: kasabiletowa@operabaltycka.pl).
Spacer sensoryczny to wprowadzenie do spektaklu, które pozwala poznać wystawiane dzieło i jego inscenizację doświadczając różnymi zmysłami poszczególnych jego elementów. Podczas spaceru działamy na różne zmysły – zapachu czy dotyku (można dotknąć kostiumu, elementów scenografii), ale również wykorzystujemy działanie poprzez ruch. Spacer rozpoczyna się godzinę przed spektaklem z audiodeskrypcją i trwa maksymalnie 30 minut.

STRASZNY DWÓR
Historia o nas, która ożywa na scenie Opery Bałtyckiej. Reżyser Jerzy Snakowski określa operę Moniuszki jako "operowe Wesele", "selfie nas, Polaków"." Straszny Dwór" wywołał entuzjazm po prapremierze, co sprowokowało cenzora do wstrzymania spektakli po zaledwie trzech przedstawieniach. Ta paniczna reakcja świadczyła o tym, że dzieło było ważne, gdyż "pod skorupką komedii ukrywało żar". Było ono aktualne i mówiło o tym, kim byliśmy jako naród.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.