Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium
 
	
		ARTETEMATY	
	
		Warsztaty artystyczne dla małych i dużych miłośników muzyki, plastyki i ruchu. Uczestnicy rysują, malują, wyklejają, tańczą tak, jak czują i odbierają utwory muzyczne najbardziej znanych kompozytorów i z najsłynniejszych bajek.
Każde warsztaty są inne. Tematy zależą od pory roku, okoliczności, zbliżających się świąt, itp.
Zajęcia uatrakcyjniają muzycy, śpiewacy i tancerze Opery Bałtyckiej.
Drodzy Widzowie!
Bilet należy wykupić tylko dla dziecka.
	
Każde warsztaty są inne. Tematy zależą od pory roku, okoliczności, zbliżających się świąt, itp.
Zajęcia uatrakcyjniają muzycy, śpiewacy i tancerze Opery Bałtyckiej.
Drodzy Widzowie!
Bilet należy wykupić tylko dla dziecka.
 
	
		B JAK BALET/OTWARTA PRÓBA BALETU	
	
		B jak balet
Otwarta próba baletu
„BALET TO NIE TECHNIKA, ALE DROGA EKSPRESJI, KTÓRA JEST BLIŻEJ WNĘTRZA CZŁOWIEKA NIŻ COKOLWIEK”
George Borodin
Codzienność tancerzy, dostrajanie ciała do spektakli i przekraczanie własnych granic – możecie doświadczyć tego na żywo obserwując piękno tańca.
	
Otwarta próba baletu
„BALET TO NIE TECHNIKA, ALE DROGA EKSPRESJI, KTÓRA JEST BLIŻEJ WNĘTRZA CZŁOWIEKA NIŻ COKOLWIEK”
George Borodin
Codzienność tancerzy, dostrajanie ciała do spektakli i przekraczanie własnych granic – możecie doświadczyć tego na żywo obserwując piękno tańca.
 
	
		CARMEN	
	
		Operowe arcydzieło grane na najważniejszych scenach operowych. Poruszająca opowieść o kobiecie, która w imię własnej wolności poświęciła wszystko. Wzruszająca historia miłości, brawurowa hiszpańska ekspresja i genialna muzyka Bizeta, którą nuci się jeszcze długo po wyjściu z teatru.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Paweł Szkotak
scenografia: Damian Styrna
kostiumy: Sylwester Krupiński
	
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Paweł Szkotak
scenografia: Damian Styrna
kostiumy: Sylwester Krupiński
 
	
		GŁOS POTWORA	
	
		Twórcy inspirują się postacią z filmu "Europa Europa" w reżyserii Agnieszki Holland i prawdziwymi losami Salomona Perela, Żyda ukrywającego się w czasie drugiej wojny światowej w szeregach Hitlerjugend. W tej autorskiej adaptacji, stworzonej przez wybitnych twórców świata filmu, teatru i muzyki – Roberta Bolesto, Agnieszkę Smoczyńską i Alka Nowaka, przenosimy się do świata mitologii greckiej, by spojrzeć z dystansu na zjawisko wojny i zauważyć jej wiecznie aktualne archetypy. W libretcie opowiadającym o nieśmiertelnych Meduzach, które Hades chce unicestwić, jedna z nich ukrywa swoją tożsamość i trafia do wrogiej szkoły dla Erynii, zaś w tle pobrzmiewają uniwersalne pytania o pamięć, przetrwanie i tożsamość.
Uwaga!
W spektaklu występują dymy i światło stroboskopowe.
Produkcja: Malta Festival, KulczykFoundation, Opera Bałtycka w Gdańsku, Narodowe Centrum Kultury
	
Uwaga!
W spektaklu występują dymy i światło stroboskopowe.
Produkcja: Malta Festival, KulczykFoundation, Opera Bałtycka w Gdańsku, Narodowe Centrum Kultury
 
	
		KARNAWAŁ ZWIERZĄT	
	
		Świetna propozycja dla całych rodzin. Na spektakl mogą przyjść nawet najmłodsi, zaledwie kilkuletni, widzowie. Karnawał zwierząt to dobry tytuł na pierwsze zetknięcie dzieci ze spektaklem baletowym.
Karnawał zwierząt to cykl miniatur wykonywanych przez różne składy instrumentalistów. Utwór, określany przez kompozytora jako fantazja zoologiczna, miał powstać jako żart muzyczny. Początkowo wykonywany podczas prywatnych spotkań towarzyskich podobno bawił słuchaczy do łez. Camille Saint-Saëns odmawiał jednak zaprezentowania go szerszej publiczności, ostatecznie partytura Karnawału została wydana dopiero po śmierci kompozytora. Dzieło szybko zyskało ogromną popularność.
Spektakl w choreografii Katarzyny Kozielskiej przenosi widzów w fantastyczny świat zwierząt wykorzystując różne techniki tańca. Z muzyką i choreograficzną wizją świetnie współgrają scenografia i kostiumy Joanny Borkowskiej, której projekty opierają się na pewnej umowności – zwierzęta pozostają rozpoznawalne dla dzieci, choć nie są przedstawione w sposób dosłowny.
	
Karnawał zwierząt to cykl miniatur wykonywanych przez różne składy instrumentalistów. Utwór, określany przez kompozytora jako fantazja zoologiczna, miał powstać jako żart muzyczny. Początkowo wykonywany podczas prywatnych spotkań towarzyskich podobno bawił słuchaczy do łez. Camille Saint-Saëns odmawiał jednak zaprezentowania go szerszej publiczności, ostatecznie partytura Karnawału została wydana dopiero po śmierci kompozytora. Dzieło szybko zyskało ogromną popularność.
Spektakl w choreografii Katarzyny Kozielskiej przenosi widzów w fantastyczny świat zwierząt wykorzystując różne techniki tańca. Z muzyką i choreograficzną wizją świetnie współgrają scenografia i kostiumy Joanny Borkowskiej, której projekty opierają się na pewnej umowności – zwierzęta pozostają rozpoznawalne dla dzieci, choć nie są przedstawione w sposób dosłowny.
 
	
		KRÓL ROGER	
	
		Jedno z największych arcydzieł XX wieku i jednocześnie najczęściej wystawiany na światowych scenach polski tytuł operowy. Opera, oratorium i misterium jednocześnie. Fabuła nawiązuje do średniowiecznego sycylijskiego władcy Rogera. Jego postać jest jednak tylko pretekstem do snucia refleksji o człowieczeństwie i złudności tego co doczesne. Widzowie spektaklu są świadkami na czuwaniu przy umierającym królu. W malignie przychodzi do niego dobry Pasterz. Świat realny i urojenia przenikają się. Pasterz pomaga Rogerowi dostrzec sedno natury ludzkiej.
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia: Hanna Wójcikowska-Szymczak
kostiumy: Magdalena Brozda
One of the greatest masterpieces of the 20th century and at the same time the Polish opera title most frequently performed on world stages. Opera, oratorio and mystery play at the same time. The plot refers to the medieval Sicilian ruler Roger. However, his figure is only a pretext for reflection on humanity and the illusion of what is temporal. The audience of the play witnesses the vigil of the dying king. In a madness, the Good Shepherd comes to him. The real world and delusions intertwine. The shepherd helps Roger see the essence of human nature.
OPERA CHAT – 27 marca 2025
Pół godziny przed spektaklem zapraszamy na prelekcję Jerzego Snakowskiego, który pokrótce zaprezentuje dzieło i wskaże możliwe ścieżki interpretacyjne, dzieląc się przy tym ciekawostkami i anegdotami związanymi z tytułem.
W przerwie na monitorach w foyer będzie można podejrzeć co podczas antraktu dzieje się za kulisami. A po spektaklu Jerzy Snakowski czekać będzie w foyer na tych, którzy będą chcieli na gorąco podzielić się swoimi refleksjami, emocjami czy wątpliwościami.
Wstęp na Opera Chat dla widzów posiadających bilet na spektakl 27 marca 2025.
	
kierownictwo muzyczne: Yaroslav Shemet
reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia: Hanna Wójcikowska-Szymczak
kostiumy: Magdalena Brozda
One of the greatest masterpieces of the 20th century and at the same time the Polish opera title most frequently performed on world stages. Opera, oratorio and mystery play at the same time. The plot refers to the medieval Sicilian ruler Roger. However, his figure is only a pretext for reflection on humanity and the illusion of what is temporal. The audience of the play witnesses the vigil of the dying king. In a madness, the Good Shepherd comes to him. The real world and delusions intertwine. The shepherd helps Roger see the essence of human nature.
OPERA CHAT – 27 marca 2025
Pół godziny przed spektaklem zapraszamy na prelekcję Jerzego Snakowskiego, który pokrótce zaprezentuje dzieło i wskaże możliwe ścieżki interpretacyjne, dzieląc się przy tym ciekawostkami i anegdotami związanymi z tytułem.
W przerwie na monitorach w foyer będzie można podejrzeć co podczas antraktu dzieje się za kulisami. A po spektaklu Jerzy Snakowski czekać będzie w foyer na tych, którzy będą chcieli na gorąco podzielić się swoimi refleksjami, emocjami czy wątpliwościami.
Wstęp na Opera Chat dla widzów posiadających bilet na spektakl 27 marca 2025.
 
	
		KSIĘŻNICZKA CZARDASZA	
	
		"Księżniczka czardasza" Imre Kálmána to niezaprzeczalny hit, który niezmiennie bawi publiczność największych scen i jest jednym z najczęściej wystawianych dzieł operetkowych na świecie. To wzruszająca historia miłości artystki i księcia, która mimo wielu przeszkód, kończy się happyendem.
Realizacja Opery Bałtyckiej to porywające widowisko muzyczne, łączące sztukę operetkową i musicalową. Realizatorzy sięgają po inspirację do popularnych w latach 40. XX wieku amerykańskich rewii. Gwarancją doskonałej rozrywki jest zespół realizatorów na czele z Jerzym Snakowskim (reżyseria), znanym ze scenicznej charyzmy, kreatywności i nietuzinkowych rozwiązań.
kierownictwo muzyczne: Adam Banaszak
reżyseria: Jerzy Snakowski
scenografia i kostiumy: Hanna Wójcikowska-Szymczak
	
Realizacja Opery Bałtyckiej to porywające widowisko muzyczne, łączące sztukę operetkową i musicalową. Realizatorzy sięgają po inspirację do popularnych w latach 40. XX wieku amerykańskich rewii. Gwarancją doskonałej rozrywki jest zespół realizatorów na czele z Jerzym Snakowskim (reżyseria), znanym ze scenicznej charyzmy, kreatywności i nietuzinkowych rozwiązań.
kierownictwo muzyczne: Adam Banaszak
reżyseria: Jerzy Snakowski
scenografia i kostiumy: Hanna Wójcikowska-Szymczak
 
	
		LA BOHEME	
	
		La Bohème (Cyganeria) Pucciniego to jedna z najbardziej poruszających historii operowych. Ponadczasowa opowieść o grupie artystów, dla których wolność i autentyczność przeżyć stanowią najwyższą wartością. To także wzruszająca historia miłosna, wobec której trudno pozostać obojętnym. Spektakl w języku włoskim, z polskimi napisami nad sceną.
Puccini's La Bohème is one of the most moving stories in all of opera. It's a timeless tale about a group of artists who value freedom and authentic experience above all else. This opera is also a touching love story that is hard to remain indifferent to. The performance is in Italian, with Polish subtitles displayed above the stage.
	
Puccini's La Bohème is one of the most moving stories in all of opera. It's a timeless tale about a group of artists who value freedom and authentic experience above all else. This opera is also a touching love story that is hard to remain indifferent to. The performance is in Italian, with Polish subtitles displayed above the stage.
 
	
		OPERA NA START	
	
		OPERA NA START
Opera na start to zajęcia muzyczno-ruchowe dla najmłodszych. Dzieci wraz z rodzicami uczestniczą w zabawach, podczas których kreatywnie spędzają czas i mogą czerpać inspirację do dalszych muzycznych przygód. Zajęcia prowadzą artyści Chóru, Orkiestry, Baletu oraz soliści współpracujący z Operą Bałtycką.
Zajęcia trwają 40 minut i prowadzone są na dużej sali baletowej (wejście od strony ul. Towarowej).
Zachęcamy do przyjścia około 10-15 minut wcześniej tak, by dzieci oswoiły się z nowym miejscem.
Zajęcia prowadzone są w małej grupie. Grupa liczy maksymalnie 15 dzieci wraz z rodzicami.
Przedsionek sali baletowej wyposażony jest w przewijak.
Zabawki i książeczki umilą czas oczekiwania na zajęcia.
	
Opera na start to zajęcia muzyczno-ruchowe dla najmłodszych. Dzieci wraz z rodzicami uczestniczą w zabawach, podczas których kreatywnie spędzają czas i mogą czerpać inspirację do dalszych muzycznych przygód. Zajęcia prowadzą artyści Chóru, Orkiestry, Baletu oraz soliści współpracujący z Operą Bałtycką.
Zajęcia trwają 40 minut i prowadzone są na dużej sali baletowej (wejście od strony ul. Towarowej).
Zachęcamy do przyjścia około 10-15 minut wcześniej tak, by dzieci oswoiły się z nowym miejscem.
Zajęcia prowadzone są w małej grupie. Grupa liczy maksymalnie 15 dzieci wraz z rodzicami.
Przedsionek sali baletowej wyposażony jest w przewijak.
Zabawki i książeczki umilą czas oczekiwania na zajęcia.
 
	
		OPERA? SI!	
	
		Siedemnasty sezon cyklu „Opera! Si!” przeznaczony będzie zarówno dla jej smakoszy jak i jej sceptyków. Jego hasło to „Opera od zera”. Co należy wiedzieć o operze, by stać się jej fanem (albo przynajmniej jej się nie bać)? Które opery znać? Jakie są historie operowych hitów. Czy opera funkcjonuje poza murami teatrów? Jakie nazwiska są gorącymi nazwiskami w operowej branży. Dlaczego operę zdominowali mężczyźni i czy można to zmienić? Co w operze wypada, a co zdecydowanie nie? Będzie też spotkanie mistrzów – czyli powiemy o operze to, czego nikt inny wam nie powie.
Ale interesować nas będą także inne gatunki – balet, operetka i musical. Występy artystów na żywo, intrygujące nagrania, ciekawostki z netu i opowieści autora cyklu Jerzego Snakowskiego.
	
Ale interesować nas będą także inne gatunki – balet, operetka i musical. Występy artystów na żywo, intrygujące nagrania, ciekawostki z netu i opowieści autora cyklu Jerzego Snakowskiego.
 
	
		POMPOSO I...	
	
		Pomposo i… to muzyczny spektakl dla całej rodziny!
Pomposo wraz z przyjaciółkami i przyjaciółmi oraz widzkami i widzami – Pomponami, podróżuje do najdalszych krain w poszukiwaniu ciekawostek ze świata muzyki oraz historii opery i baletu. Wraz z Wielkim Durem spędza wspaniały czas, poznając kompozytorów, którzy opowiadają historyjki o kulturach i kuchni innych krajów.
Każdy odcinek dotyczy innego zagadnienia, uczy przez zabawę i interakcję bohaterów z widzami.
Czas trwania
50 minut
	
Pomposo wraz z przyjaciółkami i przyjaciółmi oraz widzkami i widzami – Pomponami, podróżuje do najdalszych krain w poszukiwaniu ciekawostek ze świata muzyki oraz historii opery i baletu. Wraz z Wielkim Durem spędza wspaniały czas, poznając kompozytorów, którzy opowiadają historyjki o kulturach i kuchni innych krajów.
Każdy odcinek dotyczy innego zagadnienia, uczy przez zabawę i interakcję bohaterów z widzami.
Czas trwania
50 minut
 
	
		STRASZNY DWÓR	
	
		Historia o nas, która ożywa na scenie Opery Bałtyckiej. Reżyser Jerzy Snakowski określa operę Moniuszki jako "operowe Wesele", "selfie nas, Polaków"." Straszny Dwór" wywołał entuzjazm po prapremierze, co sprowokowało cenzora do wstrzymania spektakli po zaledwie trzech przedstawieniach. Ta paniczna reakcja świadczyła o tym, że dzieło było ważne, gdyż "pod skorupką komedii ukrywało żar". Było ono aktualne i mówiło o tym, kim byliśmy jako naród.
	
	
 
	
		W MUZYCZNYM SALONIE OPERY	
	
		Najpiękniejsze arie operowe w subtelnym brzmieniu fletu i harfy. Nastrojowy koncert Duo Lirico – Anna Ekielska-Skóra (flet) i Ewa Bemowska (harfa) – w foyer Opery Bałtyckiej. To niezwykła okazja, by odkryć znane melodie operowe w nowym brzmieniu. Muzyka sceny przeniesiona do salonu – z emocją, lekkością i elegancją.
W programie m.in.:
- Haendel – Lascia ch’io pianga
- Puccini – Nessun dorma i O mio babbino caro
- Bizet – Habanera z „Carmen”
- Ravel – Pawana na śmierć infantki
- Massenet – Meditation z „Thaïs”
	
W programie m.in.:
- Haendel – Lascia ch’io pianga
- Puccini – Nessun dorma i O mio babbino caro
- Bizet – Habanera z „Carmen”
- Ravel – Pawana na śmierć infantki
- Massenet – Meditation z „Thaïs”
 
	
		WIESZCZKA LALEK	
	
		Balet „Wieszczka Lalek” przenosi widzów do wnętrza sklepu z zabawkami, gdzie po zmroku ożywają lalki. Fabuła, skupiona wokół nocnych tańców lalek różnych narodowości pod wodzą tytułowej Wieszczki, staje się pretekstem do zaprezentowania serii błyskotliwych i urozmaiconych popisów tanecznych.
Ogromny sukces spektaklu, który z przedstawienia dworskiego awansował na scenę Opery Wiedeńskiej, opiera się na dwóch filarach. Pierwszym jest pełen wdzięku, baśniowy temat. Drugim – porywająca muzyka Josefa Bayera, której lekkość i melodyjność nawiązują do najlepszych tradycji straussowskich. To klasyka baletu w najczystszej postaci.
Spektakl Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku.
	
Ogromny sukces spektaklu, który z przedstawienia dworskiego awansował na scenę Opery Wiedeńskiej, opiera się na dwóch filarach. Pierwszym jest pełen wdzięku, baśniowy temat. Drugim – porywająca muzyka Josefa Bayera, której lekkość i melodyjność nawiązują do najlepszych tradycji straussowskich. To klasyka baletu w najczystszej postaci.
Spektakl Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku.
 
	
		www.WEB.e.rn/2025	
	
		Koncert www.WEB.e.rn/2025 to nowoczesny projekt muzyczny inspirowany twórczością Antona Weberna – jednego z najważniejszych kompozytorów XX wieku. Tytuł muzycznego wydarzenia to nie tylko fonetyczna gra z nazwiskiem kompozytora i adresem strony internetowej – to propozycja czytania Weberna jako zjawiska aktualnego. Utwory, takie jak: String Trio op. 20, Variations for Piano op. 27, Five Movements for String Quartet op. 5 spotykają się z elektroniką, przetwarzaniem dźwięku i wizualizacjami multimedialnymi.
 
Wykonawcy:
Max Kohyt – elektronika, taśma analogowa
Dariusz Mazurowski – elektronika modularna, obiekty dźwiękowe
Klaudia Korczak – wizualizacje
Muzyka Weberna – precyzyjna, zwięzła, pełna ciszy i sensu – zabrzmi w nowym wymiarze dźwięku i światła w operowym foyer.
	
Wykonawcy:
Max Kohyt – elektronika, taśma analogowa
Dariusz Mazurowski – elektronika modularna, obiekty dźwiękowe
Klaudia Korczak – wizualizacje
Muzyka Weberna – precyzyjna, zwięzła, pełna ciszy i sensu – zabrzmi w nowym wymiarze dźwięku i światła w operowym foyer.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA. 
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.
 
					 
					